Din cauza numarului mic de examinatori si a schimbarilor aparute in modul de desfasurare a examenului teoretic (persoanele care trec cu succes de proba teoretica pot sustine proba practica de mai multe ori, in cazul in care o pica), viitorii soferi sunt obligati sa astepte chiar si mai multe luni pana sa fie programati la proba de traseu.
Astfel, sute de elevi ai scolilor de soferi din Bucuresti si nu numai, au fost programati abia spre sfarsitul verii pentru sustinerea probei practice. Instructorii auto avertizeaza ca daca nu exerseaza in toata aceasta perioada, elevii risca sa isi piarda indemanarea si abilitatile deprinse pe durata orelor de conducere.
In tot acest timp, certificatul de cazier obligatoriu pentru examen expira, iar cursantii sunt nevoiti sa obtina un alt document.
Pe langa asta, multi dintre cursanti sunt nevoiti sa plateasca alte ore de conducere deoarece isi pierd indemanarea la condus cat timp sunt nevoiti sa astepte pana sa dea examen.
Intr-o situatie si mai delicata sunt elevii care au picat deja examenul iar la urmatoarea programare constata ca s-a scurs un an de zile de la inceperea scolii de soferi. In aceasta situatie, cursantii trebuie sa faca din nou scoala de soferi, evident contracost.
Ce s-a schimbat la probele practice si teoretice?
Anul trecut a intrat in vigoare OUG 41/2016, care modifica legislatia privind circulatia pe drumurile publice. Astfel, atat proba teoretica, dar si ce practica, ar trebui sa fie inregistrate audio-video. Insa in acest moment numai proba teoretica este filmata. Pe langa asta, certificatul de cazier judiciar, este eliberat acum de politie fara a mai fi necesara plata taxei extrajudiciare de timbru.