Pentru stoparea agresivităţii rutiere, este necesară completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cel puţin cu următoarele aspecte:
– interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar,
– introducerea unor prevederi legislative privind utilizarea dispozitivului „alcolock”10;
– introducerea obligativităţii obţinerii permisului de conducere pentru a putea conduce mopede pe drumurile publice, în conformitate Directiva 2006/126/CE a Parlamentului Europene şi a Consiliului privind permisele de conducere;
– creşterea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte conducerea vehiculelor care circulă cu viteză mai mare decât viteza legală, prin creşterea graduală, în funcţie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului şi a cuantumului amenzii;
– interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale;
– oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală / consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă/ preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere, după caz.
Sursa: Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera 2011-2020, prezentata pe site-ul Ministerului Transporturilor