Conducerea ecologica se poate aplica aspura oricarui tip de condus, chiar si pentru scolile de soferi si presupune un consum cat mai mic de combustibil.
In urma arderii combustibilului in cilindrii motorului rezulta gazul de esapament.Normele de poluare europene au impus treptat constructorilor de masini sa scada cantitatea de gaz emanat si de combustibil nears din gazele de esapament.Pentru combustibilul nears este prevazut un catalizator, pe teava de esapament la iesirea din galeria de evacuare a gazelor, care arde la temperaturi mari particulele de gaze nearse. Pe traseul de evacuare a gazelor arse este prevazut un senzor, sonda lambda, care masoara cantitatea de oxigen din gazele de esapament si da semnal calculatorului de bord sa dozeze combustibilul corect la injectoare.
Prin masuri repetate de control si verificare periodica a autovehiculului trebuie sa reducem atat consumul de carburant cat si a consumabilelor : anvelope, bucse, amortizoare, filtre, piese pentru reparatiile la motor,etc.
Conducerea ecologica poate insemna o economie mare de combustibil si implicit de poluare.Pentru a obtine un consum de combustibil cat mai scazut trebuie sa avem in vedere urmatoarele aspecte :
– respecarea intervalelor de revizie pe care producatorul masinii le recomanda;
– pe caroserie nu se vor monta piese aditionale care sa opuna rezistenta aerului sau dispozitive de iluminat suplimentare
– stabilirea unui traseu de deplasare din timp, pentru a evita traseele lungi;
– verificarea periodica a presiunii aerului in anvelope (inainte de plecarea in cursa)si schimbarea pneurilor intre ele la 10000 km
– eliminarea greutatilor inutile din portbagaj sau autotursim;
– sa nu se circule cu portbagajul montat pe masina in situatiile in care acesta nu este necesar;
– autovehiculul trebuie pus in miscare imediat dupa pornirea motorului. Incalzirea motorului se va realiza in mers. Orice accelerare puternica a motorului cand este rece duce la uzura acestuia si la eliminarea unui procent foarte mare de gaze nearse (noxe);
– motorul nu se supratureaza inutil pe loc ;
– schimbarea vitezelor se va face la o turatie optima, care sa nu supratureze motorul dar nici sa mearga subturat.Acest aspect depinde de la masina la masina in functie de puterea motorului
– trebuie evitata circulatia in treptele inferioare, daca acest lucru este posibil
– incercarea de a nu se folosi aerul conditionat in oras, cand traficul este mare iar plecarile si opririle sunt dese.Acest lucru duce la marirea consumului.
– se vor evita aglomeratiile din trafic;
– in cazul in care traficul s-a blocat, daca exista posibilitatea, se va folosi o ruta alternativa;
– in cazul stationarii voluntare sau impusa de trafic (trecere la nivel cu cale ferata, semafoare pentru lucrari pe partea carosabila, s.a.) se va opri motorul.
Cu Scoala de Soferi Dicu din Bucuresti poti fi sigur ca primesti cele mai bune sfaturi in ceea ce priveste arta condusului.Permisul de conducerepoate fi obtinut fara emotii.