Se spune foarte des ca multe accidente au loc din cauza calitatii proaste a cauciucurilor masinii. De multe ori neintretinute, uzate sau nu de ajuns de umflate, ele sunt totusi singura legatura intre sosea si masina dumneavoastra.
Urmati principalele reguli pentru a conduce in siguranta si pentru a rula fara probleme pe carosabil atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna.
Bazele unei bune intretineri a cauciucurilor :
– supravegheati presiunea din cauciucuri la fiecare 3-4 saptamani. Presiunea trebuie masurata la rece.
– cand apare un semn de uzura pe partea de contact cu carosabilul, este momentul sa schimbati cauciucul.
– controlati-va cauciucurile la fiecare 3000 de km pentru a detecta eventualele semne de uzura in urma unei proaste umflari a cauciucului, a unei echilibrari sau suspensii defectuoase.
– dupa 6 ani de existenta, un cauciuc nu mai poate fi utilizat, chiar daca a fost folosit sau nu. Timpul afecteaza materialul le fel ca si rulajul pe sosea.
– schimbati cauciucurile doua cate doua pentru a pastra echilibrul masinii. Utilizati mai apoi cauciucuri de aceeasi dimensiune si aceeasi clasificare in functie de viteza.
Reflexe bune
Bunele obiceiuri de a conduce vor creste durata de viata a cauciucurilor dumneavoastra.
– evitati sa conduceti rapid: acceleratiile, opririle bruste si virajele vor deteriora prematur cauciucul
– evitati ca rotile sa patineze: conduceti alternand acceleratia cu marsarierul
Intretinerea cauciucurilor dumneavoastra iarna
Zapada, polei, ploaie: pe o astfel de vreme cauciucul prezinta o aderenta mai mica decat pe timpul verii.
Cateva reguli pentru a reduce riscurile:
– in anotimpul rece, presiunea unui cauciuc poate fi inferioara presiunii reale (la 8 grade Celsius, 1.9 bari corespunde cu 2 bari la 20 grade Celsius). Nu ezitati sa umflati usor roata peste valoarea indicata.
– pneurile de iarna previn riscul derapajului. Modelul cauciucurilor de iarna este prevazut cu lamele mai numeroase decat un cauciuc de vara, pentru a adera mai bine pe zapada si a reduce timpul de franare.