Indicatoare De Avertizare

  • Indicatoare rutiere de avertizare explicate
    Semnificatia indicatoarelor de avertizare incepe din locul unde sunt amplasate.

    In cazul indicatoarelor care avertizeaza sectoare periculoase, zona de actiune a indicatoarelor este reglementata prin placute aditionale.

    Indicatoarele de avertizare se instaleaza inaintea locului periculos, la o distanta de maximum 50 m in localitati, intre 100 m si 250 m in afara localitatilor, respectiv intre 500 m si 1.000 m pe autostrazi si drumuri expres. Când conditiile din teren impun amplasarea la o distanta mai mare, sub indicator se instaleaza un panou aditional „Distanta intre indicator si inceputul locului periculos”.
    Curba la stanga

    Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la stanga. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.

  • Curba la dreaptaEste amplasate la cel mult 200 m de o curba la dreapta. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.

  • Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la stangaIndicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.

  • Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la dreaptaIndicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.

  • Curba deosebit de periculoasaAcest indicator avertizează apropierea de o curbă deosebit de periculoasă. Vârful săgeţii indicădirecţia curbei periculoase. Dacă nu se cunoaşte topografia locului respectiv se recomandă preventiv  reducerea vitezei până în treapta a doua. În curbelecu vizibilitate mai mică de 50 m suntinterzise toate manevrele sise reduce viteza , pana laviteza maxima de30 km/h in localitatisi50 km/hin afara localitatilor

  • Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoaseSe instaleaza cate 5 astfel de panouri in curbe cu raze mai mici de 100 m sau in curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate in zona exterioara a curbelor, varful sagetilor indicand sensul virajului.

  • Coborare periculoasaIndicatorul alaturat se amplaseaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar nu are voie sa stationeze pe toata lungimea pantei. Daca, in varful pantei, vizibilitatea este redusa sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, are prioritate cel care urca fata de cel care coboara.

  • Urcare cu inclinare mareSe instaleaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, avand prioritate cel care urca fata de cel care coboara.

  • Drum ingustat pe ambele partiIndicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .

  • Drum ingustat pe partea dreaptaIndicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea dreapta cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .

  • Drum ingustat pe partea stangaIndicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea stanga cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .

  • Acostament periculos
  • Drum aglomeratLa intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa pastreza o distanta de siguranta fata de vehiculul care se deplaseaza in fata sa. Se amplaseaza pe drumurile publice pe care traficul este intens.

  • Tunel
  • La întâlnirea indicatorului conducătorii auto sunt obligaţi să aprindă luminile de întâlnire , iar in cazul imobilizarii fortuite a vehiculului in tunel sa opreasca motorul. În interiorul tunelului sunt interzise toate manevrele

  • Pod mobilSe amplaseaza la 100-200 m de podul mobil. Daca podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si sunt interzise toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea).

  • Iesire spre un chei sau mal abruptSe amplaseaza la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atentiona conducatorul auto ca, pe directia inainte, drumul se termina deasupra cheiului sau malului abrupt.

  • Drum cu denivelariAcest panou se amplaseaza la 50-200 m de locul periculos. Daca lungimea sectorului de drum depaseste 0,3 km, indicatorul este insotit de un panou aditional pe care este specificata lungimea sectorului de drum cu denivelari. La intalnirea acestui indicator conducatorii auto sunt obligati sa reduca viteza.

  • Denivelare pentru limitarea vitezei
  • Drum lunecosSe afla montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, sa circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile autovehiculului, si sa evite folosirea franelor.

  • Improscare cu pietrisSe amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos. Poate fi insotit de indicatorul Interzis autovehiculelor de a circula fara a mentine intre ele un interval de cel putin ? m, deoarece exista riscul ca pietrisul de pe partea carosabila sa fie aruncata de rotile vehiculului catre ceilalti participanti la trafic. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa pastreze o distanta fata de vehiculul care circula in fata sa

  • Caderi de pietreEste instalat la 100-200 m de locul periculos. Poate fi insotit de un panou aditional pe care este inscriptionata lungimea sectorului de drum periculos, daca acesta depaseste 300 m. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.

  • Presemnalizare trecere pietoniSe instaleaza la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu locul amplasarii indicatorului Copii.

  • Copii             Indicatorul poate fii întâlnit în locurile frecventate de copii (şcoli,grădiniţe, creşe, locuri de joacă etc). La întâlnirea lui conducătorii de vehicule , intre orele 7.00 – 22.00 trebuie să reducă viteza,la viteza maxima de30 km/h in localitatisi50 km/hin afara localitatilor şi să circule cu atenţie pentrua putea oprii în siguranţă in cazul
    aparitiei neasteptatea copiilor pe partea carosabila. Daca drumul are o banda pe sens , sensurile suntdespartite prin linie continua, deci toate manevrele sunt interzise.Daca drumul are mai multe benzi pe sens, toate manevrele sunt permise.

  • BiciclistiIndicatorul se întâlneşte în locurile frecventate de către biciclişti si la intersectarea drumului cu o pista pentru biciclisti.La întâlnirea lui conducătorii de vehicule trebuie să circule cu atenţie şi să păstreze o distanţă laterală corespunzătoare, faţă de biciclişti pe timpul efectuării manevrei de depăşire. Biciclistii trebuie sa acorde prioritate , cand circuland pe o pista ptr biciclisti,aceasta traverseaza drumul public . Conducatorii vehiculelor care efectueaza viraje si intersecteaza o pista pentru biciclisti sunt obligati sa acorde prioritate biciclistilor care circula pe aceasta.Toate manevrele sunt permise.

  • AnimaleAcest indicator se monteaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.

  • AnimaleAcest indicator se monteaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.

  • LucrariIndicatorul triunghiular din imagine se instaleaza la 20-200 m de sectorul de drum pe care se executa lucrari. Fondul de culoare galbena semnifica caracterul temporar al lucrarii. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.

  • SemafoareIndicatorul avertizează că peste cel mult 50 m, urmează o intersecţie unde circulaţia este dirijată prin semafoare. Indicatorul se monteaza obligatoriu dupa intrarea in localitati,inaintea primei intersectii semaforizate si inaintea intersectiilor unde din cauza topografiei locului ori prezentei pe timpul noptii a luminilor multicolore ale reclamelor din zona intersectiilor exista riscul observarii trâzii a semafoarelor . Oprirea,stationarea,intoarcerea, mersul inapoi sunt permise de  la indicator pana in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje cu linie continua iar in lipsa acestora pana la 25m inainte de intersectie. Depasirea este permisa. Indicatorul avand fondul galben se amplaseaza temorar, pe durata unor lucrari ce ingusteaza drumul de la o banda de circulatie pe sensul de mers, la o banda pe care se circula alternativ din ambele sensuri . Mai poate fi intalnit la intersectiile a caror dirijare a fost reglementata prin indicatoare de prioritate iar ulterior a fost semaforizata.

  • AeroportSe amplaseaza pe drumurile publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor, pentru a atentiona conducatorul auto de zgomotul puternic sau de zborurile la joasa inaltime a avioanelor.

  • Vant lateralIndicatorul se instalează pe sectorul de drum unde vântul din lateral este foarte puternic (in defileuri , pe poduri sub poduri, pe drumuri in rambleu, pe pasaje). La întâlnirea lui conducătorii de vehicule trebuie să-si mareasca atentia , pentru a nu fi surprinşi
    de schimbarea bruscă a direcţiei vântului. Schimbarea bruscă a direcţiei vântului , poate surprinde conducătorii de vehicule acţionând volanul cu o forţă mai mare contrară direcţiei anterioare a vântului ceea ce ar implica  redresarea autovehiculului pe o distanţă considerabilă, existând riscul răsturnării autovehiculului sau producerii vreunui accident de circulaţie.Daca indicatorul este instalat pe /sub pod, pe /sub pasaje toate manevrele sunt interzise

  • Circulatie in ambele sensuriIndicatorul din imagine este intalnit la iesirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atentiona conducatorul auto ca pe sectorul de drum urmator se va circula in ambele sensuri.

  • Alte pericoleSe amplaseaza cu 50-200 m inaintea locului periculos, in orice situatie periculoasa care nu este prevazuta cu un indicator de avertizare specific. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.

  • Accident
  • Indicatorul se instalează la locul producerii unui accident de circulaţie. La întâlnirea lui conducătorii de vehicule trebuie să reducă viteza , la viteza maxima de 30 km/h in localitati si 50 km/h in afara localitatilor, fiind pregătiţi să respecte semnalele
    poliţistului şi obligaţiile ce le revin în caz de accident. Atentia trebuie sa fie concentrata la trafic , nu la vehiculele implicate in accident, deoarece in multe cazuri , conducatorii curiosi produc la randul lor un alt accident din cauza distragerii atentiei de la trafic. Depasirea se face cu atentie si viteza redusa. Celelante manevre sunt permise dar nerecomandate pentru a nu stanjeni circulatia si asa ingreunata.
  • Intersectie de drumuriIndicatorul presemnalizează o intersecţie cu circulatia nedirijata.
    Indicatorul obliga la reducerea vitezei pana la viteza maxima de 30km/h in localitati si 50 km/h in afara localitatilor. In localitati se acorda prioritate de dreapta la intersectiile nedirijate , tramvaiele  avand prioritate fata de toate vehiculele cu exceptia cazului cand efectueaza virajul la stanga , situatie in care pierd prioritatea . La intersectiile nedirijate din afara localitatilor , se  acorda prioritate de dreapta in cazul intalnirii intre doua drumuri din aceiasi categorie (ex: doua drumuri comunale , avind bornele kilomatrice galbene) si prioritatea drumului de categorie superioara la intersectiile nedirijate dintre doua drumuri de    categorii diferite (ex: un drum judetean avind borne kilometrice albastre cu unul comunal avand borne kilometrice galbene).Pe timpul noptii si in conditii de vizibilitate redusa la apropierea de intersectie ,  conducatorii de autovehicule sunt obligati sa schimbe alternant lumina de intalnire cu cea de drum . In intersectia cu circulatia nedirijata toate manevrele sunt interzise , inaintea intersectiei cu 25 m , oprirea , stationarea , intoarcerea , mersul inapoi sunt interzise.

  • Intersectie cu un drum fara prioritateSe instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.

  • Intersectie cu un drum fara prioritateSe instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.

  • Intersectie cu un drum fara prioritateSe instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.

  • Intersectie cu drumuri fara prioritate, decalateSe instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.

  • Intersectie cu drumuri fara prioritate, decalateSe instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.

  • Presemnalizare intersectie cu sens giratoriuSe amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor cu sens giratoriu. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.

  • Trecere la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariereSe amplaseaza la 50 m (in oras)/ 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la intalnirea acestui indicator. In oras, amplasarea indicatorului se va face pe acelasi stalp cu panoul suplimentar cu o dunga rosie oblica, iar in afara orasului pe panoul suplimentar cu trei dungi rosii oblice.

  • Trecere la nivel cu o cale ferata fara bariereIndicatorul din imaginea alaturata se amplaseaza la 50 m (in oras) / 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata fara bariere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa opreasca, inainte de a traversa calea ferata, pentru a se asigura.

  • Trecere la nivel cu linii de tramvaiSe amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor in care tramvaiele urmeaza sa vireze la dreapta ori la stanga. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa acorde prioritate tramvaiului.

  • Masini si utilaje agricoleEste amplasat pentru a atentiona conducatorul de vehicul care il intalneste, ca drumul poate fi traversat de masini si utilaje agricole. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.

  • Presemnalizarea unei amenajari rutiere care ofera si posibilitatea intoarcerii vehiculelor
  • Indicatorul se instalează in localitati la o distanţă de cel mult 50 m inaintea intersecţiilor cu sens giratoriu iar in afara localitatilor la o distanta intre 100 -250 m inaintea intersectiilor, functie de viteza de deplasare a autovehiculelor pe acel sector de drum. La apropierea de intersectiile cu sens giratoriu conducatorii vehiculelor trebuie sa reduca viteza pana la o viteza ce sa nu depaseasca 30 km/h in localitati si 50 km/h pe drumurile din afara localitatilor si la nevoie sa opreasca pentru a acorda prioritate vehiculelor care circula in interiorul intersectiilor. In intersectie , la mai putin de 25 m inainte si in zona de preselectie unde sunt aplicate marceje cu linie continua , oprirea , stationarea ,intoarcerea , mersul inapoi sunt interzise . Depasirea si intoarcerea sunt permise in intersectie. Pe timpul noptii si in conditii de vizibilitate redusa la apropierea de intersectie, conducatorii de autovehicule sunt obligati sa schimbe alternant lumina de intalnire cu cea de drum.
  • Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin stangaIndicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea stanga.

  • Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin dreaptaIndicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea dreapta.

  • Baliza bidirectionalaAvertizeaza conducatorul de vehicul ca va intalni obstacole pe drumul public, atat pe partea drapta, cat si pe partea stanga, iar circulatia se va face prin mijloc.

  • Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferataEste montat inaintea trecerii la nivel cu calea ferata. Primul panou (cel cu trei dungi) se monteaza la 150 m de calea ferata, al doilea (cel cu doua benzi) – la 100 m, iar ultimul (cel cu o singura banda) – la 50 m de calea ferata. La intalnirea indicatorului cu trei benzi, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza. La intalnirea ultimului indicator, cel cu o singura banda, conducatorul auto nu mai are voie sa execute nicio manevra (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea). In oras, din cauza conditiilor de trafic, nu se instaleaza decat cel de-al treilea panou.

  • Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostraziPanourile din imagine se monteaza la 300 m (primul panou), 200 m (al doilea panou) si la 100 m (al treilea panou) de urmatoare bifurcatie de pe o autostrada.

  • Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariereAmplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.

  • Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariereAmplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.

  • Trecere la nivel cu o cale ferata simpla fara bariereAmplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.

  • Trecere la nivel cu o cale ferata dubla fara bariereAmplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxim

Termeni si conditii |  Politica de confidentialitate
© Copyright 2019