Codul Rutier Acum 150 De Ani

Acum 154 de ani maşinile încă nu existau, dar existau regului pentru birjari pentru circulaţia în siguranţă pe drumurile publice.

Desi nu existau permise de conducere, era nevoie de aprobarea scrisă a autorităţilor, iar pe capră se suiau numai birjari care aveau 21 de ani împliniţi. Se punea preţ şi pe ţinută: birjarii trebuiau să aibă obligatoriu uniformă, formată din şapcă cu două trese, palton lung, peste genunchi şi neapărat cu două rânduri de nasturi galbeni.
Primul Cod Rutier a aparut in anul 1859 si prevedea, printre altele:

– Conducătorii n-au voie a fuma când sunt în mers cu muşterii
– Birjarii prinşi pe capră beţi, se vor aresta
– Trăsurile să fie curate şi de buna stare, iar hrana cailor să fie: fân, ovăz şi orz, căci orice trăsură cu cai în stare de slăbire se va opri d-a mai circula.
– Toate trăsurile vor avea, noaptea, felinare aprinse

Codul rutier din anul 1907, cand au apărut si maşinile, prevedea:

– Şoferul avea nevoie de brevet. Îl obţinea după ce îi demonstra poliţistului că poate să meargă cu viteză pe un traseu indicat, să frâneze şi să evite un sac de fân aruncat pe şosea.

– Înainte să urce la volan trebuia să arate certificatul de naştere, ca să dovedească vârsta de 18 ani.

Prima şcoală de şoferi a apărut in anul 1911, iar după câteva luni, aveam deja primii 12 şoferi cu acte în regulă. După doi ani, codul rutier s-a schimbat.

Primele legi pentru circulaţia mașinilor: 1913

– Iuțeala cursei trebuie astfel întocmitã ca să evite nenorociri și să nu se împiedice circulația
– Întrecerile unui alt vehicul se vor face pe partea stângă
– Iuțeala mersului automobilelor, tramcarelor și motoretelor nu va putea fi mai mare de 15 km/oră, în aglomerațiuni,orașeși la trecerea prin sate

(sursa: www.stiri.yahoo.com).

Termeni si conditii |  Politica de confidentialitate
© Copyright 2019